FAQ

1. Τι είναι η συνδρομητική υπηρεσία μέσω κινητού τηλεφώνου?

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες που υπάρχουν στην Ελλάδα αφορούν ως επί το πλείστον υπηρεσίες ψυχαγωγικού χαρακτήρα οι οποίες σχετίζονται με το αίτημα για αποστολή περιεχομένου προς το κινητό τηλέφωνο και πιθανότατα την διεκδίκηση κάποιου δώρου μέσω προωθητικής ενέργειας εφόσον ορίζεται από την υπηρεσία. Αυτές οι υπηρεσίες περιεχομένου λειτουργούν με συνδρομή, δηλαδή πληρώνετε όπως ορίζει η υπηρεσία (ανά ημέρα, ανά εβδομάδα ή ανά μήνα) και η ανανέωση της συνδρομής γίνεται με λήψη χρεώσιμου μηνύματος στο κινητό σας τηλέφωνο.

2. Πώς εγγράφομαι σε συνδρομητικές υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου;

 Οι εγγραφές γίνονται με δύο και μόνο τρόπους:

– Μέσω αποστολής σύντομου μηνύματος που φέρει συγκεκριμένο πρόθεμα (keyword) που αφορά την εκάστοτε υπηρεσία σε συγκεκριμένο κωδικό και μόνο. Οτιδήποτε άλλο δεν συμπίπτει με το ακριβές πρόθεμα δεν εγγράφει τον χρήστη σε καμία υπηρεσία καθότι δεν θα μπορούσε να γνωρίζει το σύστημα σε ποια υπηρεσία θα ήθελε να εγγραφεί ο χρήστης. Η απάντηση του συστήματος σε περίπτωση αποστολής λέξεων που δεν συμπίπτουν με το ακριβές πρόθεμα είναι: Η απάντηση του συστήματος σε τέτοιο μήνυμα είναι «Ουπς, λάθος κωδικός» ή «Το μήνυμά σας δεν έχει τη σωστή μορφή». Στην περίπτωση αυτή κοιτάξτε προσεχτικά τις οδηγίες που αναγράφονται στο διαφημιστικό υλικό είτε στο διαφημιστικό υλικό είτε στο εισερχόμενο μήνυμά σας.

– Μέσω internet όπου ο χρήστης πρέπει να κάνει τα εξής βήματα

  • Πρέπει να εισάγει το κινητό του τηλέφωνο στο ανάλογο πεδίο.
  • Αμέσως λαμβάνει ΔΩΡΕΑΝ στο κινητό του μήνυμα που τον ενημερώνει για
    • Τον μοναδικό κωδικό του PIN ή να στείλει ΟΚ
    • Το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών
    • Την χρέωση της υπηρεσίας
    • Τον πάροχο της υπηρεσίας
  • Μόνον εφόσον συμπληρώσει το PIN στην ίδια ιστοσελίδα η οποία επίσης αναγράφει
    • Την φύση της Υπηρεσίας
    • Την χρέωση της Υπηρεσίας
    • Το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών
    • Τον πάροχο της υπηρεσίας ενεργοποιείται η υπηρεσία

3. Πώς διαγράφομαι από τις συνδρομητικές υπηρεσίες που έχω ενεργοποιήσει στο κινητό μου τηλέφωνο;

Αμέσως μετά την εγγραφή σας λαμβάνετε δωρεάν μήνυμα από αναφέρει:

  • Την φύση της Υπηρεσίας που ζητήσατε να ενεργοποιήσετε
  • Την χρέωση της Υπηρεσίας
  • Το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών
  • Τον πάροχο της υπηρεσίας
  • Τον τρόπο διαγραφής (Πρόθεμα και STOP ή ΣΤΟΠ) π.χ. MXM STOP

Αν δεν θυμάστε το πρόθεμα τότε αρκεί να αποστείλετε στον εκάστοτε κωδικό που δεχτήκατε το μήνυμά σας το πρόθεμα απλά STOP ή ΣΤΟΠ και θα διαγραφείτε από οποιαδήποτε/οποιεσδήποτε υπηρεσίες είχατε ενεργοποιημένη/ες

4. Αν δεν ανοίγω τα μηνύματα που λαμβάνω στο κινητό μου χρεώνομαι;

Αν αναφερόμαστε σε 5ψήφιους κωδικούς που αφορούν συνδρομητικά μοντέλα υπηρεσιών τότε η χρέωση γίνεται κατά την λήψη του μηνύματος είτε το ανοίγετε είτε όχι. Η χρέωση έχει γίνει με την λήψη του μηνύματος

5. Πρέπει να ανοίγω τα μηνύματα που λαμβάνω στο κινητό μου;

Πρέπει να διαβάζετε προσεχτικά όλα τα μηνύματα που λαμβάνετε διότι προφανώς έχετε ενεργοποιήσει κάποια υπηρεσία και παρέχονται  γιατί το πρώτο μήνυμα κατόπιν της εγγραφής τους σας αναφέρει όλες τις παρακάτω λεπτομέρειες όπως

  • Την φύση της Υπηρεσίας που ζήτησαν να λαμβάνουν
  • Την χρέωση της Υπηρεσίας
  • Το τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών
  • Τον πάροχο της υπηρεσίας
  • Τον επακριβή τρόπο διαγραφής

Το αν ο χρήστης ανοίξει το μήνυμα ή όχι δεν σχετίζεται με την χρέωση. Οι χρεώσεις των υπηρεσιών που συνοδεύονται από συγκεκριμένους 5ψήφιους αριθμούς ποικίλουν. Υπάρχουν χρεώσεις από 0,21€, 0,31€, 1,49€ και 2,07€ ανά μήνυμα.

6.    Τι είναι το Wap Push Μήνυμα;

Είναι μια μορφή SMS που σας επιτρέπει την «λήψη» περιεχομένου για την υπηρεσία συνδρομητική ή μη που έχετε επιλέξει απευθείας στη συσκευή του κινητού σας. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα κωδικοποιημένο μήνυμα το οποίο περιλαμβάνει μια διεύθυνση (URL). Ο χρήστης, εφόσον έχει κάνει την απαραίτητη ενεργοποίηση μέσω του παρόχου για τις υπηρεσίες WAP/GPRS,  συνδέεται με τη διεύθυνση και να ανακτήσει το περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να είναι πληροφορία, λογότυπο, μελωδία, wallpaper, κ.ο.κ.

7.    Που μπορώ να βρω περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον κώδικα δεοντολογίας παροχής υπηρεσιών πολυμεσικής ενημέρωσης όπως έχει εκδοθεί από την ΕΕΤΤ;

Στην ιστοσελίδα της Επιτροπής, www.eett.gr
Κώδικας Δεοντολογίας